FORTYFIKACJE.NET
Niezależne Forum i Portal miłośników Fortyfikacji i Wojska Polskiego

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pz.W. 1 , Pz.W. 2, Pz.W. 3 ???????
Autor Wiadomość
SIEKIERZ 
starszy chorąży



Kraj:
Burkina Faso

Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 164
Skąd: Burkina Faso
Wysłany: 2005-08-22, 21:07   

WITAM !!!
A jak w nomenklaturze niemieckiej nazywane były odcinki poszczególnych linii fortyfikacyjnych- od nazw większych miejscowości, charakterystycznych punktów czy były tylko numerowane :?: ( najbardziej interesuje mnie TL )
Z góry dziękuję za odpowiedĽ ).6
Serdecznie Pozdrawiam !!! ).1
SIEKIERZ
 
 
     
jędruś 
starszy chorąży sztabowy



Kraj:
Poland

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2005
Posty: 233
Skąd: Mława
Wysłany: 2005-08-23, 21:37   

raczej nie używano nazewnictwa związanego z pobliskimi miejscowościami. Przykładem są Grupy Warowne - np. nazwiska bohaterów. Chyba że sie mylę
 
     
człowiekzmazur 
Expert



Kraj:
Poland

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 277
Skąd: nn
Wysłany: 2005-08-26, 17:05   

Niestety w fortyfikacji wschodniopruskiej istniała tylko numeracja odcinków fortecznych, co można prześledzić na mapach w zbiorach BA- MA Freiburg. Dla Trójkąta Lidzbarskiego RH 11 III/277
_________________
"ósmego dnia Bóg stworzył bunkry i bunkrowców"
 
 
     
Schliemann 
Expert



Kraj:
Vatican

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 630
Skąd: z podziemi...
Wysłany: 2005-10-27, 15:04   

Zbiorcza numeracja dla poszczególnych punktów oporu Wschodniopruskiej Pozycji Granicznej jest w tabelce (przybliżony wykaz schronów i punktów oporu) na stronie www.fortyfikacje.end.pl w dziale "granicznym"...
Numer 10 w Świdrach wygląda na pomyłkę organizatorów wiecznie zamkniętego "skansenu"... tak samo jak te plamy ochronne - zupełnie z innej bajki.
_________________
Nigdy nie wdawaj się w spór z idiotami, postronni mogą nie zauważyć różnicy...
 
 
     
Arkady 
starszy sierżant



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 68
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-06-28, 18:58   

Zastanawiam się, wracając do Pz.W. 1, nad pewnością z jaką jest przypisywane to oznaczenie obiektowi z kopułą 44P8 pod Fromborkiem.
Moim zdaniem w artykule w Inforcie Krzysztof Biskup założył, iż ten schron powinien mieć taki numer, zresztą zgodnie z logiką. Później wszyscy już powatarzają to przypuszczenie jako pewnik, który mocno się utrwalił. Z tego co wiem nie zachował się ani taki numer w terenie, ani na żadnej mapie.
Czy zatem nie dokonujemy nadinterpretacji nazywając tenże schron "Pz.W. 1"?
Wszak wiadomo, że numeracja nie zawsze była taka logiczna i sami Niemcy w tej samej instrukcji, w której wprowadzili temin "Panzerwerk", zastrzegają iż numeracja nie musi, a nawet nie powinna być ciągła. Tak w celu zmylenia, jak również jako rezerwacja dla przyszłych obiektów.
Tak więc może jest to "Pz.W. 2", albo 3??? Jak w temacie.
Oczywiście na północ od naszego "Panzerwerka" nie ma za dużo miejca, ale... właśnie - nigdy nic nie wiadomo.
Czy trzymając się faktów nie powinniśmy w tym przypadku porzucić tego "zaszczytnego miana"?
Czyżby określenie "Pz.W." było podwójnie propagandowe w przypadku tego obiektu?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Fortyfikacje II Rzeczypospolitej 1918-1939